subscribe to the RSS Feed

Get Adobe Flash player

Friday, December 15, 2017

Trafic din Europa

Posted by admin on March 21, 2012

0 Flares 0 Flares ×

Nu mai condusesem în afara ţării şi eram uşor speriat de tot felul de gânduri. Treptat, toată treaba s-a demitizat. Mai mult, am început să cred că ai o viaţă mai bună ca şofer pe şoselele din Ungaria sau Italia decât pe cele din România.

Am trecut graniţa la 21:30 şi până la 5 dimineaţa am condus cu rândul în mod continuu. Am oprit la o cafea sau la un sandwich la câteva benzinării, dar spre dimineaţă oboseala devenise apăsătoare.

În Ungaria, majoritatea maşinilor care ne-au depăşit cu viteza peste limitele legale erau cu numere româneşti. În Slovenia, pe autostradă, la primele ore când toţi se grăbeau la muncă, traficul era aglomerat, uşor agresiv, dar parcă eficient. Niciun claxon, niciun bliţ. Puține mașini zoreau peste limita de viteză. Tirurile erau mai cuminți ca niciodată.

În Italia, pe autostradă, patru sau trei benzi. Pe primele două circulau mașinile mari și erai sigur că pe ultima bandă nu te deranjează nimeni. Se circula în viteză, părea că toți știu că nu sunt radare și nimeni nu ținea cont de vreo limită. La fel, totul eficient și ieftin.

Eficient pentru că se circula bine, pe a treia bandă se circula bine, iar pe a patra intrai doar pentru a depăși.
Ieftin, pentru că am scos un consum la benzină de 6.8 l/100 km în timp ce România am traversat-o cu 7,7 l/100 km.

Pe A4, cât am mers noi de la Veneția la Milano, în afară de italieni, cei mai vitezomani erau elvețienii și românii (mă rog, vreo 6-7 numere de România).

În Trieste, străduțe înguste, multe scutere și se circula în forță ca în București. Multe multe mașini mici. Lacia, Fiat, Peugeot. Scuterele se strecurau prin toate parțile și era de dorit să le lași să plece primele de la semafor.

Am condus pe câteva drumuri naţionale de la Trieste spre Veneţia. Soşele bine făcute, uneori cam înguste, un traseu plin, dar plin de sensuri giratorii. În rest, peisaje frumoase şi sate pitoreşti. Într-un final, ameţiti de atâtea direcţii oferite de GPS (acum mergeţi înainte, acum ţineţi stanga, acum folosiţi a treia ieşire), am tras pe autostradă.

În Milano, aglomerație. Ne-a dus GPS-ul pe niște străzi care erau închise din cauza unor lucrări, am ocolit destul, dar cu puțin noroc am găsit un loc de parcare fix pe strada unde stăm. După cum se vede într-una din poze, au și ei destule probleme cu locurile de parcare.

La ultima benzinărie unde am făcut plinul, înainte de a ieși din România, tragem în spatele unui Matiz. Din el iese o domnișoară blondă (jur că nu inventez!), face doi pași și mașina goală începe să se miște venind spre noi. Mă panichez, bag repede în marşarier și mă mișc doi metri. Se panichează și domnișoara care sare în spatele mașinii şi se lipeşte de ea, o ajută şi baiatul de la benzinărie şi într-un final micul gigant se cuminţeşte. Respirăm uşuraţi, domnişoara îşi cere scuze din priviri, iar băiatul de la benzinărie zâmbeşte spre noi a Ce să-i faci?.

Acestă primă călătorie dineuropa.ro este realizată în parteneriat cu FordPrestigio și Orange, cu sprijinul TPU și Ze List.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×
Print

Comments

4 Responses to “Trafic din Europa”
  1. Mihai says:

    Nu romanii sunt cei mai vitezomani. Poate pe segmentul pe care ai mers tu. Sa-i vezi cum zoresc numerele de germania si austria cu 160 si mai mult pe Budapesta Viena.

Leave a comment, and if you'd like your own picture to show up next to your comments, go get a gravatar!

home | top

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×